Rovelove sklep i serwis rowerowy
  Salon On-Line
 
 

SALONY ROWEROWE:

ul. Buforowa 2, 52-131 Wrocław

Telefon sklep: 504 988 099,

Telefon serwis: 505 578 646

ul.  Orzechowa 46, 50-540 Wrocław

Telefon: 798 497 191

e-mail: sklep@rovelove.pl

 Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek od 11.00 do 19.00;

sobota od 10.00 do 15.00

 

 

 
   

PROMOCJE

 

 

 

BUDOWA ROWERU

 W naszej ofercie  każdy znajdzie coś dla siebie. Nie trać czasu. Odpowiedz na kilka pytań, a my pomożemy Ci znaleźć rower najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb. Ruszaj! Rowery czekają.

 

 

 

WŁAŚCIWY DOBÓR ROWERU

Dobór ramy ma ogromny wpływ na komfort jazdy jednak nie jest on taki prosty w przypadku, gdy nie możemy na niego usiąść i po prostu wypróbować. Przez lata, została wypracowana metoda, która pomaga wybrać nam minimalną wielkość ramy tak, aby po zejściu z siodełka odległość między górną rurą ramy a kroczem wynosiła co najmniej 10 cm. Przedstawia się ona następująco:

1. Stajemy boso przy ścianie.

2. Mierzymy odległość między podłożem, a kroczem.

3. Uzyskany wynik mnożymy: - przez 0,57 w przypadku roweru górskiego - przez 0,63 w przypadku roweru trekkingowego - przez 0,66 przy rowerze szosowym.

4. Otrzymany wynik należy podzielić przez 2,54 aby uzyskać wartość w calach. Wartość ta, to rozmiar ramy jakiej powinniśmy używać.

Niestety trzeba pamiętać, że takie obliczenia są bardzo ogólne biorąc pod uwagę ilość możliwych stylów jazdy jakie stworzyła ludzkość. Ponadto sprawę utrudnia jeszcze długość roweru, która ma decydujący wpływ na pozycję na rowerze. Na szczęście na ten element możemy wpłynąć poprzez kilka manipulacji w naszym rowerze, a mianowicie: Jeśli jesteśmy za bardzo „położeni” na rowerze, możemy zmienić wspornik kierownicy na krótszy lub też zmienić kierownicę na „giętą” o wysokim wzniosie. Takie zabiegi sprawią, że nasza pozycja na rowerze będzie bardziej wyprostowana i wygodna Jeśli natomiast czujemy, że nasze ciało jest za bardzo odchylone do tyłu i przy podjazdach odczuwamy, że przednie koło ledwo dotyka podłoża lub się od niego odrywa to pomocne okaże się przesunięcie siodełka do przodu w jarzmie sztycy podsiodłowej.

Kolejną sprawą jest styl jazdy. W klasycznych stylach takich jak: MTB, kolarstwo szosowe, trekking rozmiary podane w poniższych tabelkach przeważnie się zgadzają. Sprawa wygląda inaczej jeśli chcemy używać roweru bardziej ekstremalnie, na przykład: w maratonach czy wyścigach XC, w 4 Crossie, enduro czy downhillu. Wtedy lepsze okazują się ramy mniejsze, co najmniej o jeden lub nawet dwa rozmiary, a wszystko dlatego, że mniejszym rowerem łatwiej manewrować. Oczywiście nie można przesadzić z małym rozmiarem ponieważ to także nie wpływa korzystnie na prowadzenie roweru. Konieczne jest więc znalezienie swoistego „złotego środka” biorąc pod uwagę matematyczne wyliczenia, styl jazdy i doświadczenie innych osób jeżdżących na rowerach.

 


Rowery dla dorosłych
Wysokość ciała
Długość wewnętrznej 
strony nogi w centymetrach
Rozmiar ramy 
MTB/CROSS
Rozmiar ramy 
CITY/TREKKING
152 cm 71 cm 14” (36cm) 16”  (41 cm)
157 cm 72 cm 15” (38 cm) 17”  (43 cm)
162 cm 74 cm 16” (41 cm) 18”  (46 cm)
167 cm 75 cm 16” (41 cm) 18”  (46 cm)
172 cm 76 cm 17” (43 cm) 19”  (48 cm)
175 cm 77 cm 17" (43 cm) 19”  (48 cm)
177 cm 79 cm 18" (46 cm) 20”  (51 cm)
182 cm 82 cm 18" (46 cm) 20”  (51 cm)
187 cm 86 cm 19" (48 cm) 21”  (53 cm)
192 cm 89 cm 20" (51 cm) 22”  (56 cm)
197 cm 92 cm 36" (53 cm) 22”  (58 cm)

 

Rowery dla dzieci
Wiek
Długość wewnętrznej 
strony nogi w centymetrach
Rozmiar ramy 
roweru
Rozmiar kół
w rowerze
4-6 lat 48 cm brak 16”
5-8 lat 53 cm 11” 20”
5-8 lat 56 cm 12” 20”
5-8 lat 58 cm 13” 20”
7-12 lat 66 cm 14” 24”
7-12 lat 69 cm 15” 24”

 

ROWERY 29'' 

29 calowe koła to przede wszystkim płynniejsza jazda przy niewiele większej masie dająca nam o wiele większe możliwości.

 

 

 

Zdecydowanie lepsza trakcja dzięki większej powierzchni styku opony z podłożem i mniejszy kąt natarcia na wszelkiego rodzaju przeszkody ułatwia nam pokonywanie ciężkiego terenu amortyzując o wiele więcej niż w przypadku kół 26 cali.

 

 

Łatwiejsze „przejeżdżanie” przez nierówności i stabilniejsze prowadzenie przypadnie do gustu osobom lubiącym jazdę w ciężkim, górskim terenie. Na odcinkach płaskich przewagę nad klasycznymi kołami odczujemy dzięki zwiększonemu efektowi żyroskopowemu, który pozwala na łatwiejsze utrzymanie wysokiej prędkości. Większa średnica koła korzystnie wpływa na pokonywanie dziur w drodze, które przebiega dużo płynniej niż na 26-calowych kołach. Ponadto pozwala nam efektywniej pokonywać strome zjazdy (koło się łatwiej przetacza) oraz podjazdy, na których bardzo istotne znaczenie ma powierzchnia styku z podłożem.

 

 

 

ROWERY SERII FEMI LINE- DAMSKIE

 

 

Linia rowerów, przystosowana do anatomii i upodobań płci pięknej ceniącej sobie na równi oryginalny wygląd i technologiczne zaawansowanie. Fizyczna odmienność od mężczyzn jest na tyle znacząca, że koniecznym stało się opracowanie grupy rowerów tylko i wyłącznie dla Pań.

 

 

Femiline to przede wszystkim zmodyfikowana względem męskich rowerów, geometria ramy. Krótsza górna rura, a co za tym idzie baza kół, podwyższa zwinność roweru i pozytywnie wpływa na komfort. Dodatkowo krótszy wspornik kierownicy prostuje pozycję na rowerze, a charakterystyczny damski design z dopracowanymi detalami wprawi w zachwyt niejedną kobietę. Ponadto obniżona górna rura czyni zsiadanie z roweru łatwiejszym i bezpieczniejszym, a anatomicznie wyprofilowane siodełko i chwyty ułatwiają pokonywanie dłuższych tras. 

 

 

 

ROWERY MTB DIRT

 

 

„Szpadel” i „Buntownik” to projekty, których tworzenie było przełomowym momentem w historii firmy. Nigdy wcześniej współpraca między zawodnikami a technologami nie była takim priorytetem. Nigdy wcześniej na etapie projektowania geometrii, przekrojów i profili rur jak i w fazie testów, praktyka zawodników i naukowa wiedza technologów nie sprowadzały na ziemię raz jednych, raz drugich. Nigdy wcześniej nie powstały takie ramy…
Rebel to najbardziej zaawansowany model z całej serii. Stalowa rama wykonana jest z wysokiej jakości wielokrotnie cieniowanej stali Cr-Mo 4130. Najwyższy stopień zaawansowania technologicznego widać na dolnej rurze przedniego trójkąta oraz tylnych widełkach. Pierwsza z nich została poddana procesowi hydroformowania aby powierzchnia styku z główką steru była jak największa co istotnie przełożyło się na trwałość całej konstrukcji. Także tylne widełki ukształtowano wg ścisłych wytycznych riderów. Ich długość pozwala łatwo wprowadzić rower w rotację i wyciągnąć do manuala, nie czyniąc go przy tym za nadto nerwowym.

 

Spade to aluminiowa propozycja ultra lekkiej ramy do dirtu.

Spade i Spade Pro wykonane zostały z cieniowanego Alu 6061 w procesie hydroformingu, dzięki czemu możliwe było osiągnięcie wagi w granicach 2kg przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości. Drugą zaletą formowania rur pod ciśnieniem oleju są w zasadzie nieograniczone możliwości designu. Technologia ta, odpowiednio użyta, pozwoliła nam zrezygnować ze stosowania gussetu pod dolną rurą ramy, rozkładając przeciążenia na wiele większą powierzchnię niż standardowe rozwiązania. Rurki tylnego trójkąta mają owalny przekrój a smaku całej ramie nadają wycięte CNC logotypy Kross w hakach ramy.



TECHNOLOGIA KARBONU

 


Grupa rowerów należąca do kategorii Race Pro Series, w której znajdują się modele wyposażone w zaawansowaną technologię i najlepsze komponenty stworzone by ułatwić nam przejechanie najtrudniejszych tras w najcięższych warunkach.
 
Topowy model Level A+ budowany jest od lat we współpracy z Kross Racing Team, dzięki czemu geometria, design i stosunek masy do wytrzymałości co roku przekraczał kolejne granice aby w tym roku osiągnąć poziom światowy.
 
Do budowy ram karbonowych używamy specjalnie układanych włókien węglowych, które w każdym miejscu ramy przebiegają w ściśle określonym kierunku w zależności od działających w danym miejscu sił. Wszystko
w celu zmniejszania masy przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności bocznej. Optymalnie ułożone włókna pozwalają na tłumienie drgań o najwyższej częstotliwości oraz na maksymalne przekładanie siły wkładanej w napędzenie roweru.
TAPERED HEAD TUBE - Zwiększona średnica dolnego łożyska głowki ramy do 1,5” wpływa na poprawę stabilności i precyzji prowadzenia roweru, zwiększenie sztywności układu rama+widelec oraz obniżenie zużycia łożysk.
TYLNY TRÓJKĄT RAMY - Zbudowany jest z jednego elementu. Został tak zaprojektowany, aby zapewnić najlepszą sztywność boczną, przy zapewnieniu komfortu jazdy. Dzięki temu level A+ pochłaniania drgania o najwyższej częstotliwości.
ZMIENNE PROFILE RUR - o niepowtarzalnym designie, zostały zaprojektowane w oparciu o zaawansowaną analizę wytrzymałościową, co przekłada się na doskonałą wytrzymałość i właściwości jezdne roweru.

Suport BB92 - Nowy szeroki suport usztywnia całą konstrukcję węzła suportu. Schowane do środka łożyska zwiększają efektywność pedałowania, mniejsze zużycie łożysk oraz lepsze przeniesienie sił napędowych na koło.
WEWNĘTRZNE PROWADZENIE KABLI - wpływa przede wszystkim na funkcjonalność, eliminując ryzyko uszkodzenia i zabrudzenia linek. Jednocześnie zabieg ten poprawia efekt wizualny ramy.



MATERIAŁY STOSOWANE PRZY BUDOWIE RAM

 

Direct mount - Technologia dzięki, której zbędne stają się dodatkowe elementy potrzebne do montażu hamulca co korzystnie wpływa na siłę, precyzję hamowania i masę. Dodatkową korzyścią płynącą z bezpośredniego montażu jest lepsze odprowadzanie ciepła dzięki czemu podczas długiego hamowania efektywność działania nie spada.
Disc brakes - Hamulce tarczowe gwarantują nam dużą siłę hamowania i dobrą modulację nawet w najcięższych warunkach pogodowych, a ich żywotność jest znacznie dłuższa niż hamulców tradycyjnych.
Mech shaping - Mechaniczne formowanie profili rur. Precyzyjne kształtowanie pozwala na podniesienie ich odporności na przeciążenia.
Powder coated - Malowanie polegające na nakładaniu naelektryzowanych cząstek farby proszkowej na aluminium, które wymaga obróbki termicznej. Po spieczeniu powierzchnia lakieru tworzy idealnie gładką powłokę wyjątkowo odporną na uszkodzenia mechaniczne.
Press Fit Bottom Bracket - Łożyska umieszczone wewnątrz mufy suportu zwiększają efektywność pedałowania, wolniej się zużywają oraz lepiej przenoszą siłę napędową na tylne koło.
RHS System - Aby maksymalnie chronić nasze ramy stworzyliśmy system wymiennych haków, które w razie uszkodzenia można łatwo i szybko wymienić. Gwinty umieszczamy na haku lub specjalnej nakrętce aby ograniczyć możliwość uszkodzenia ramy do minimum
Smooth welding - Precyzyjna technika wygładzania spawu, która podnosi estetykę konstrukcji bez negatywnego wpływu na jej wytrzymałość.

T-head tube - Stożkowa główka ramy o zmiennym przekroju od 1 1/8” u góry do 1.5” u dołu. Większa średnica na dole daje większą wytrzymałość oraz sztywność przekładającą się na precyzję w sterowaniu.

 

 
Nasz sklep na allegro

Nasz profil na

Formularz kontaktowy:

Salon rowerowy
ROVELOVE

ul. Buforowa 2,
52-131 Wrocław
Telefon sklep: 504 988 099, serwis: 505 578 646
E-mail: sklep@rovelove.pl

Newsletter